Golazo: René Higuita, Nacional vs River Plate, Copa Libertadores 1995



Whenever English football fans think of eccentric Colombian goalkeeper René Higuita, generally the first thing that comes to mind is his outrageous trick at Wembley in 1995 and the second is probably his encounter with Roger Milla at the 1990 World Cup.

Fans of Argentine club River Plate have another moment etched into their collective memory. The occasion was the first leg of the 1995 Copa Libertadores semi-final. River had knocked out the holders, fellow Argentine side Vélez Sársfield in the quarter finals to set up their 8th Libertadores semi-final (they currently hold the record for the most semi final appearances with 13, but they've lost 9 of them).

River Plate's opponents were Colombian side Atlético Nacional, who had scraped through the group stage thanks to a last minute penalty save by Higuita against Universidad Cátolica of Chile.

Nacional hosted the first leg of the semi-final which they won 1-0 with this exquisite free kick from Higuita but River Plate rallied to win their home leg 1-0 to set up a penalty shootout which Nacional eventually won 8-7 after Higuita saved Matías Almeyda's penalty.

Unfortunately for Nacional, Higuita had an absolute stinker of a game in the first leg of the final against Grêmio of Brazil, in which he was at fault for all three goals. Nacional could only draw their home leg 1-1 and were beaten 4-2 on aggregate.

Part of the Golazo series.

5 comments:

  1. Even better than the goal is the undisguised bitterness of the Argentinean commentators. Precious.

    ReplyDelete
  2. yeah there's no goooooool shout for this one!

    ReplyDelete
  3. Left side of the wall wants shooting, mind...

    ReplyDelete
  4. higuita siempre seras el mejor de todos

    ReplyDelete
  5. Produk Herbal de Nature


    Cara Cepat Menghilangkan Benjolan Ambeien



    Dalam perkembanganya banyak orang yang beranggapan bahwa jenis penyakit ini sulit untuk diatasi. Mereka beranggapan bahwa operasi menjadi salah satu jalan terbaik dalam penyembuhan ini. Akan tetapi, sebenarnya bila kita mau belajar tentang alam kita dapat memanfaatkan obat wasir tradisonal. Memang kelihatanya kuno dan ketinggalan zaman akan tetapi dibalik itu semua terdapat khasiat luar biasa yang ada di dalamnya. Selain itu keunggulan lain dari obat tradisional tidak akan ada efek samping yang dirasakan.



    Obat wasir tradisonal tersebut meliputi daun ungu, mahkota dewa dan kunyit putih serta kandungan propolis murni, minyak zaitun, binahong, sirih merah. Untuk obat tradisional yang pertama adalah daun ungu. Mungkin dalam kehidupan keseharian kita jarang mendengar jenis daun seperti ini. Akan tetapi, daun ini memiliki khasiat yang cukup besar untuk sakit wasir. Kandungan daun ungu ini berfungsi  sebagai antifalamasi,anti flakgigi dan mencegah sakit ketika menupaouse. Selain itu, dalam daun ungu terdapat kandungan alkaloid yang juga berfungsi sebagai analgesic atau penghilang rasa sakit. Sedangkan mahkota dewa sendiri memiliki berbagai kandungan untuk menyembuhkan luka serta menghilangkan rasa sakit yang berkepanjangan khususya dalam penyakit wasir.



    Selanjutnya, untuk obat wasira alami yang berupa kunyit putih mempunyai manfaat untuk mengeringkan luka yang bengkak sehingga pembengkakan yang ada pada anus akan segera berkurang dan sembuh. Untuk yang terakhir yaitu kandungan propolis murni, minyak zaitun, binahong, sirih merah yang berfungsi menyembuhkan wasir dari luar.


    ReplyDelete